Program "Czyste powietrze"
INFORMACJA NA TEMAT REALIZACJI PROGRAMU W GMINIE BIAŁOBRZEGI
Wójt Gminy Białobrzegi informuje, iż Gmina Białobrzegi przystąpiła do porozumienia z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie w przedmiocie wsparcia realizacji Programu Priorytetowego Czyste Powietrze przez samorządy gminne.
Zgodnie z podpisanym porozumieniem pracownik Urzędu Gminy Białobrzegi świadczy na rzecz wnioskodawców, będących mieszkańcami Gminy Białobrzegi, pomoc doradczą przy wypełnieniu wniosku.
Pomoc pracownika obejmuje:
- wsparcie przy rejestracji na Portalu Beneficjenta, wypełnieniu i wysłaniu wniosku w formie elektronicznej,
- zapoznanie z zasadami Programu Czyste Powietrze i dokumentami z nimi związanymi,
- wsparcie przy skompletowaniu wniosku o dofinansowanie (wskazanie, kto, gdzie podpisuje wniosek, wskazanie wymaganych do wypełnienia pól i niezbędnych załączników),
- wsparcie przy wprowadzaniu danych z posiadanego audytu energetycznego / uproszczonej analizy energetycznej,
- wsparcie przy wyliczaniu części dochodowej,
- weryfikacja samodzielnie sporządzonego i przedłożonego w Urzędzie Gminy wniosku pod kątem kompletności i spełnienia wymagań formalnych, weryfikacja poprawności rachunkowej, prawidłowości dołączonych dokumentów,
- wsparcie doradcze w wypełnianiu wniosku o płatność.
Jednocześnie informujemy, że Gmina dokonuje oceny wniosku o dofinansowanie, mającej na celu jedynie usprawnienie procesu weryfikacji wniosku w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie - nie decyduje natomiast o przyznaniu dofinansowania. To WFOŚiGW dokonuje pełnej oceny wniosku zgodnie z kryteriami dostępui kryteriami jakościowymi dopuszczającymi i na podstawie tej oceny dokonuje kwalifikacji do przyznania pomocy.
Dane pracownika wyznaczonego do realizacji porozumienia:
Lidia Stącel, referent, pokój nr 10, telefon 17 224 03 57
PROGRAM CZYSTE POWIETRZE 2.0
Od dnia 15.05.2020 r. nabór wniosków o dofinansowanie prowadzony jest w oparciu o:
- zmienioną wersję programu priorytetowego „Czyste Powietrze”,
- nowy wzór formularza wniosku o dofinansowanie,
- nowy regulamin naboru wniosków.
Dla kogo i od kiedy dofinansowanie?
W dniu 15.05.2020 r. uruchomiono nabór wniosków dla Beneficjentów kwalifikujących się do Części 1 Programu (podstawowy poziom dofinansowania).
Nabór dla Beneficjentów kwalifikujących się do Części 2 Programu (podwyższony poziom dofinansowania) będzie się odbywał na podstawie odrębnego ogłoszenia. Do uruchomienia Części 2 Programu niezbędne są zmiany legislacyjne umożliwiające gminom wydawanie zaświadczeń o dochodach.
Gdzie składać wnioski?
Wnioski o dofinasowanie należy składać do:
- WFOŚiGW obejmującego swoim działaniem teren województwa, w którym zlokalizowany jest budynek/lokal mieszkalny, którego dotyczy przedsięwzięcie,
- lub za pośrednictwem gmin, które zawarły porozumienia w sprawie ustalenia zasad wspólnej realizacji Programu z WFOŚiGW.
Wnioski o dofinansowanie można składać:
- poprzez aplikację internetową, tj. Portal Beneficjenta dostępny na stronie internetowej właściwego wfośigw lub
- poprzez serwis gov.pl. (usługa ta będzie aktywowana na przełomie maja i czerwca 2020 r.)
Szczegółowe informacje o składaniu i rozpatrywaniu wniosków o dofinansowanie zawarte są w Regulaminie naboru wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć w ramach Programu.
Rozpoczęte i zakończone przedsięwzięcia
Od dnia 15.05.2020 r. wprowadzono możliwość finansowania przedsięwzięć rozpoczętych do 6 miesięcy przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie, oraz nie wcześniej niż 15.05.2020 r.
Zmieniona wersja Programu umożliwia także dofinansowanie przedsięwzięć zakończonych pod warunkiem, że nie zostały rozpoczęte wcześniej niż 6 miesięcy przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie oraz nie wcześniej niż 15.05.2020 r.
Obecna zmiana Programu jest efektem prowadzonych od kilku miesięcy konsultacji, ustaleń i analiz dotychczasowego wdrażania Programu. Wprowadzana zmiana wynika z potrzeby przyspieszenia tempa realizacji Programu pozwalającego na wymianę trzech milionów nieefektywnych źródeł ciepła na niskoemisyjne w okresie jego obowiązywania.
Najważniejsze zmiany w Programie:
- uproszczenie i skrócenie procesu aplikacyjnego w ramach Programu;
- zmiana i uproszczenie kryteriów dochodowych, rezygnacja z powiązania intensywności dofinansowania z siedmioma grupami dochodowymi;
- wprowadzenie dwóch grup dochodowych:
- dla Beneficjentów uprawnionych do podstawowego poziomu dofinansowania,
- dla Beneficjentów uprawnionych do podwyższonego poziomu dofinansowania; - uproszczony wniosek o dotację, bazujący tam gdzie to możliwe na oświadczeniach Wnioskodawcy;
- możliwość składania wniosków online w serwisie gov.pl;
- skrócony czas rozpatrywania wniosków o dofinansowanie – z 90 do 30 dni;
- integracja z programem „Mój Prąd” przez możliwość uzyskania dotacji na montaż instalacji fotowoltaicznej, bez konieczności składania dwóch osobnych wniosków;
- poziom dotacji powiązany z efektem ekologicznym – bonus za niskoemisyjność i odnawialność;
- dotacje na realizację zadań związanych z ociepleniem budynku oraz wymianą stolarki okiennej i drzwiowej dla tych, którzy wymienili już źródło ciepła;
- włączenie w kolejnym etapie w realizację Programu sektora bankowego, który będzie źródłem finansowania uzupełniającego i pomostowego;
- wzmocnienie współpracy z gminami;
- wyłączenie z dofinansowania przedsięwzięć w nowobudowanych budynkach;
- docelowo stworzenie platformy internetowej z informacjami na temat kwalifikujących się urządzeń, materiałów i usług (w tym charakterystyk technicznych), które będą finansowane w ramach Programu.
Pliki do pobrania
INFORMACJE I REGULAMIN
Więcej informacji o projekcie na stronie: https://beneficjent.wfosigw.rzeszow.pl/strona-glowna-programu
Pliki do pobrania
Kalendarz
Luty [2023]
Poniedziałek | Poniedziałek | Poniedziałek | Poniedziałek | Poniedziałek | Poniedziałek | Poniedziałek |
---|---|---|---|---|---|---|
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | ||
06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 |