Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności cyfrowej dla strony podmiotowej
Deklaracja dostępności cyfrowej dla strony podmiotowej
Wstęp deklaracji
Urząd Gminy Białobrzegi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej gmina-bialobrzegi.pl
Data publikacji strony internetowej: 15 kwietnia 2016 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 29 marzec 2024 r.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej gmina-bialobrzegi.pl
Dane teleadresowe jednostki:
Urząd Gminy Białobrzegi
Białobrzegi 4
37-114 Białobrzegi
Tel: (17)224 52 20 fax: (17) 224-03-55
Strona podmiotowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
• brak możliwość zwiększenia interlinii oraz odstępów pomiędzy literami,
• brak focus wokół elementów nawigacyjnych.
Zamieszczone na stronie gmina-bialobrzegi.pl informacje, w postaci artykułów lub załączników, nie są dostępne cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
Ułatwienia na stronie podmiotowej:
1. Podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery).
2. Możliwość powiększenia wielkości liter na stronie.
3. Mapa strony.
4. Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu. Nie wymaga powiększania, ani w kierunku poziomym.
W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.
5. Przeglądarki internetowe za pomocą skrótów klawiaturowych (Ctrl +) lub odpowiednich ustawień umożliwiają powiększenie serwisu. Jest to szczególnie pomocne dla osób z wadą wzroku. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak w łatwy sposób powiększyć lub pomniejszyć treść wyświetlaną na ekranie przejdź do strony: Powiększanie i pomniejszanie stron w systemie Windows.
6. Serwis zawiera wyszukiwarkę, która jest dostępna na stronie głównej i każdej podstronie serwisu. Każdą stronę serwisu można znacząco powiększyć dostępnymi narzędziami przeglądarki.
Data sporządzenia deklaracji: 15 kwietnia 2016 r.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 19 marca 2025 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny pracownika ds. Mienia Komunalnego i Działalności Gospodarczej.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Joanna Kosior, adres poczty elektronicznej: . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (017) 224 03 56. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
1. Budynek Urzędu Gminy Białobrzegi pozwala na dostęp osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich jedynie na poziomie I piętra.
2. Przy wejściu do budynku zainstalowana jest platforma przy schodowa z dzwonkiem dla osób niepełnosprawnych.
3. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
4. W budynku nie ma toalety dla osób niepełnosprawnych.
5. Przed budynkiem nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
6. Na teren urzędu istnieje możliwość wejścia osoby z psem asystującym i psem przewodnikiem.
7. Zapewnienie komunikacji z Urzędem na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku - pracownik schodzi do klienta po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą lub bezpośrednio przez pracownika urzędu o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową w pomieszczeniu zlokalizowanym przy wejściu do budynku lub na poziomie 1 piętra.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
Wszelkich informacji w zakresie dostępności architektonicznej Urzędu Gminy Białobrzegi udziela Koordynator ds. dostępności architektonicznej.
Dane kontaktowe:
email: d.zajac@gmina-bialobrzegi.pl
telefon: (017) 224 03 50 (wew. 18)
Kalendarz
Marzec [2025]
Poniedziałek | Poniedziałek | Poniedziałek | Poniedziałek | Poniedziałek | Poniedziałek | Poniedziałek |
---|---|---|---|---|---|---|
01 | 02 | |||||
03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |